over-marleenNa haar master Bedrijfscommunicatie aan de Radboud Universiteit Nijmegen heeft Marleen jarenlang gewerkt als accountmanager voor diverse IT service organisaties. Daar heeft zij geleerd goed naar IT managers/directeuren te luisteren en hun uitdagingen te analyseren. Wat haar opviel was dat er vaak veel onbegrip was over IT innovaties in organisaties. Dat men eigenlijk niet goed wist hoe om te gaan met de IT veranderingen die vooral door de IT afdeling werden geïnitieerd. Zeker de afdeling Interne Communicatie wist er destijds niet goed mee om te gaan.

Over IT veranderingen of projecten wordt nog altijd weinig gecommuniceerd. Zeker niet vanuit het oogpunt van waarde toevoegen aan de business.

In haar werk zag Marleen verder dat de communicatie binnen (IT) veranderingstrajecten niet de interne aandacht kreeg die het verdiende. Haar ambitie is die communicatie te verbeteren. Daarom richtte zij in 2008 b-comm op.

Met b-comm helpt Marleen (IT) managers in organisaties om verbeteringen en vernieuwingen succesvol door te voeren, een nieuwe (IT) strategie zodanig te formuleren dat zowel de eigen achterban als de collega’s in andere afdelingen er de toegevoegde waarde van zien. Zodat u zich volledig kunt richten op datgene waar u goed in bent: het nemen van beslissingen, het maken van nieuwe plannen en het bedenken van innovatieve oplossingen. Met haar Executive Master Interventie Management (IIM) van Nyenrode kent ze zelf ook de kneepjes van het interveniëren en veranderen.

Marleen kan werken in complexe omgevingen op strategisch niveau. Ze weet structuur aan te brengen, zorgt voor inzicht en overzicht zonder hierbij de strategische lijnen, het resultaat, de kwaliteit en de verbindingen uit het oog te verliezen. Ze is iemand die duidelijk communiceert, informeert, verbindt, afspraken nakomt en snel aansluiting vindt bij mensen, teams en organisaties. Ze probeert altijd een ander perspectief en nieuwe mogelijkheden aan te reiken en te communiceren vanuit de toegevoegde waarde. In haar aanpak maakt ze graag gebruik van de interactieve mogelijkheden van Social Media.

Naast haar werk zijn haar man, hun twee kinderen, de honden en haar vrienden belangrijk. Vrijwillig zette ze zich jarenlang in voor NMHC Nijmegen, een hockeyclub, waarvoor ze de sociale media (Twitter en Facebook) en het nieuws op de site verzorgde.

FacebookTwitterLinkedInGoogle+Delen